Zasadnicza cecha to możliwy zmienny kierunek przepływającego powietrza. Wentylatory mogą pracować na tłoczeniu lub ssaniu, to jest w dwóch kierunkach obrotów wirnika, w prawo lub w lewo. Umożliwia to uzyskanie kierunku przepływu powietrza FD - powietrze przepływa od silnika przez wirnik oraz ID -przepływ: wirnik - silnik.

Przystosowane do przetłaczania powietrza i innych czynników chemicznie obojętnych.
Wentylatory KWR zarówno w kierunku przepływu powietrza FD jak i ID posiadają takie same parametry przepływowe.

Użytkowane bezawaryjnie nawet w ciężkich warunkach eksploatacyjnych, gdzie występuje wysokie zapylenie oraz temperatura. Dla podanych parametrów emitują stosunkowo niski poziom hałasu.

Identyczne wykonanie dla przepływu ID i FD.
Posiadają znak CE.
Dokładne dane przepływowe przedstawia tabela poniżej.
Charakterystyki przepływowe każdego wentylatora dostępne po kliknięciu na przycisk info w tabeli.
Zobacz również: Wentylatory rewersyjne wysokotemperaturowe typu: HTWR.

Konfiguracja standardowa wentylatorów KWR:
Zakres średnic: 500 - 1000 mm.
Zakres wydajności: 7130 do 34400 m3/h.
Dostępne moce silników: 0,37 do 5,5 kW.
Silniki: asynchroniczne, wykonane w zamkniętej obudowie z odlewu aluminiowego lub żeliwnego, wyposażone w łożyska bezobsługowe; 1 lub 3 fazowe, IP 55.
Standardowa temperatura pracy: -20 do +40 oC.
Obudowa wentylatora: blacha stalowa, zabezpieczona przed korozją poprzez malowanie proszkowe farbami epoksydowymi lub cynkowanie ogniowe.
Stosowane wirniki: wysokosprawne z profilowanymi łopatkami wykonane z bardzo trwałego tworzywa sztucznego - PPG (polipropylen zbrojony włóknem szklanym), piasty wirników - aluminium odlew ciśnieniowy. Wirniki wyważane dynamicznie w klasie G6,3.

Wyposażenie opcjonalne:
Wentylatory wyposażone w wirniki z RYT (rytonu) stosuj wszędzie tam gdzie występuje: agresywne środowisko zewnętrzne / wysokie zapylenie / wysokie prawdopodobieństwo uderzeń mechanicznych.
Wirniki z RYT są przystowanedo ciągłej pracy w temp. max do 240oC.
Dostępne również z wirnikami odpornymi gaz luxan.
Silniki: IP 56, klasa izolacji H, suchy lub mokry tropik.